Anmälan om defekt eller förlorat busskort

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Genom denna e-tjänst kan du endast anmäla ett förlorat eller defekt busskort. 

 
För att använda tjänsten ska eleven tidigare fått ett busskort genom Mölndals stad. 
 

Förlorat busskort

Om en elev förlorat sitt busskort tar vi ut en administrativ avgift på 200 kronor för att beställa ett nytt. Med förlorat kort avses även kort som inte fungerar och är synbart skadat.

Ett mail kommer att skickas ut när det nya busskort finns att hämta vid Kontaktcenter i Mölndals stadshus. Betalning sker via Swish eller kontant när kortet hämtas.

 

Defekt busskort

För ett defekt busskort tar vi inte ut någon avgift. Däremot behöver vi få in det defekta kortet. Med defekt kort avses kort som ser helt ut men av någon anledning inte fungerar i kortläsaren. I väntan på det nya busskort kan ni be om ett tillfälligt kort.

Behandling av personuppgifter

Frågor om e-tjänsten

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa