Anmälan om defekt eller förlorat busskort
Den här tjänsten kräver inloggningGenom denna e-tjänst kan du endast anmäla ett förlorat eller defekt busskort.
Förlorat busskort
Om en elev förlorat sitt busskort tar vi ut en administrativ avgift på 200 kronor för att beställa ett nytt. Med förlorat kort avses även kort som inte fungerar och är synbart skadat.
Ett mail kommer att skickas ut när det nya busskort finns att hämta vid Kontaktcenter i Mölndals stadshus. Betalning sker via Swish eller kontant när kortet hämtas.
Defekt busskort
För ett defekt busskort tar vi inte ut någon avgift. Däremot behöver vi få in det defekta kortet. Med defekt kort avses kort som ser helt ut men av någon anledning inte fungerar i kortläsaren. I väntan på det nya busskort kan ni be om ett tillfälligt kort.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Laglig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 12 månader
Läs mer om behandling av personuppgifter på molndal.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringDu har rätt att få besked om vilka av dina personuppgifter som staden behandlar. Du hittar aktuella kontaktuppgifter till Mölndals stads dataskyddsombud på molndal.se. Där kan du också läsa mer om hur Mölndals stad behandlar personuppgifter. Om du anser att vi har behandlat dina personuppgifter felaktigt kan du begära rättelse hos staden. Du kan även vända dig till Integritetsskyddsmyndigheten som är tillsynsmyndighet.
Personuppgiftsansvarig
Mölndals stad
Frågor om e-tjänsten
Mölndals stad
kontakt@molndal.se