Beställa intyg för timvikarier vikarieenhet
Här kan du som arbetar eller har arbetat som timvikarie på Vikarieenheten i Mölndals stad beställa arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg, inkomstintyg eller inkomstförfrågan till Försäkringskassan.
I denna e-tjänst kan du som timvikarie på Vikarieenheten beställa intyg av Mölndals stad. Intygen handläggs av Löneenheten inom 7 dagar. Intyg skickas digitalt via Kivra, undantag för arbetsgivarintyg som skickas till arbetsgivarintyg.nu.
Tjänstgöringsintyg skickas för din anställningsperiod, för övriga intyg ber vi dig endast ange den period du behöver intyget för. Om du inte anger period upprättas intyget för 12 månader.
Har du ett anonymitetsskydd kan du inte skicka in ditt ärende via e-tjänsten utan behöver kontakta oss på Löneenheten för nästa steg.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Personnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 2 år
Läs mer om behandling av personuppgifter på molndal.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringDu har rätt att få information om vilka av dina personuppgifter som staden behandlar. Du hittar aktuella kontaktuppgifter till Mölndals stads dataskyddsombud på molndal.se. Där kan du också läsa mer om hur Mölndals stad behandlar personuppgifter. Om du anser att vi har behandlat dina personuppgifter felaktigt kan du begära rättelse hos staden. Du kan även vända dig till integritetsskyddsmyndigheten som är tillsynsmyndighet.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelen
kommunstyrelsen@molndal.se
Löneenheten
loneadministration@molndal.se