Hemtjänstinsatser vid tillfällig vistelse i Mölndal- beställning

LÄS MER

Äldre personer och personer med funktionsnedsättning som i sin hemkommun har beviljats insatser enligt socialtjänstlagen har rätt att få hjälp under sin tillfälliga vistelse i Mölndal. Denna e-tjänst kan endast användas för beställning av insatser och bistånd inom hemtjänst.

Mölndals stad har valfrihet (LOV) inom hemtjänsten.  Samtliga utförare av hemtjänst I Mölndals stad presenteras här: Kundval hemtjänst - Mölndal (molndal.se)

Observera att följande gäller:

  • Beställningen ska ha inkommit till Mölndals stad senast 4 veckor innan personens ankomst.
  • Beställningen måste vara anpassad för de förutsättningar som den tillfälliga bostaden ger.
  • Fakturering sker efter vistelsens slut.
  • Personligt förskrivna hjälpmedel ska tas med till vistelseorten.
  • Viktigt att insatser och behov framkommer i bifogade dokument.
  • Du som planerar att vistas tillfälligt i Mölndals stad behöver kontakta den kommunala hälso- och sjukvården i din hemkommun.
  • OBS att vi debiterar 1 timme för installation av trygghetslarm och 1 timme för avinstallation.
  • Mölndals stad fakturerar enligt bosättningskommunens ersättningsbelopp. I e-tjänsten fyller beställaren i sin kommuns ersättningsbelopp och antal beviljade timmar i veckan. Inkommer inga ersättningsbelopp är det Mölndals stads ersättningsbelopp som debiteras.
     

 

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa