Ansökan trygghetslarm för dig som är 70 år eller äldre
Den här tjänsten kräver inloggningTrygghetslarm
Du som är 70 år eller äldre och bor i Mölndals stad har rätt att få trygghetslarm. Detta är ett förenklat beslutsfattande och kommer beviljas utan behovsprövning enligt 4 kap. 2 a § Socialtjänstlagen (SoL). Din ansökan kommer hanteras genom ett automatiserat beslutsfattande.
Vill du läsa mer om trygghetslarm, vad det innebär och kostnader hittar du mer information här, Trygghetslarm - Mölndal.
Installation
Vid installation av trygghetslarmet får du information om hur du kan påverka utformningen av stödet. En uppföljning av beslutet sker efter ett år via ett frågeformulär brevledes.
Behov av mer stöd?
Har du behov av mer stöd i vardagen än bara trygghetslarm är du välkommen att ansöka om stöd enligt 4 kap 1 § socialtjänstlagen. Ansökan gör du här, Ansökan om stöd i vardagen för personer från 18 år och äldre .
Gäller din ansökan tillfällig vistelse i Mölndals stad kontakta din hemkommun.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 1 år
Läs mer om behandling av personuppgifter på molndal.se.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringDu har rätt att få information om vilka av dina personuppgifter som staden behandlar. Du hittar aktuella kontaktuppgifter till Mölndals stads dataskyddsombud på molndal.se. Där kan du också läsa mer om hur Mölndals stad behandlar personuppgifter. Om du anser att vi har behandlat dina personuppgifter felaktigt kan du begära rättelse hos staden. Du kan även vända dig till integritetsskyddsmyndigheten som är tillsynsmyndighet.
Personuppgiftsansvarig
Vård- och omsorgsnämnden
vardomsorg@molndal.se